Sprzątanie biur Katowice
2025.10.27
Na terenie Katowic obecnie jedną z dwóch najczęściej realizowanych usług porządkowych przez nasza firmę jest sprzątanie biur. To sprzątanie biur jest tą najczęściej realizowaną usługą. W ramach sprzątania biur realizujemy usługi niezależnie od wielkości biura.
Może być to biuro o powierzchni 30m2 jak i 300. Nic nie stoi na przeszkodzie abyśmy realizowali usługi w biurach o powierzchni 3000 m2 czy nawet 30000. Po prostu możemy wykonać usługę sprzątania w każdym biurze niezależnie od jego wielkości. Oczywiście w małym biurze wykonuje się inne usługi, na przykład przy metrażu do 100m2, a inne w biurze, które ma kilka czy kilkanaście tysięcy metrów kwadratowych. Głównym wyznacznikiem jest częstotliwość sprzątania. O ile w biurach dużych oraz bardzo dużych sprzątanie zazwyczaj odbywa się codziennie, bardzo często również realizowany jest tak zwany dyżur dzienny. W biurach małych i średnich sprzątanie zazwyczaj odbywa się trzy lub dwa razy w tygodniu, a czasami nawet usługa realizowana jest tylko raz w tygodniu. W przypadku bardzo małych biur realizujemy usługi porządkowe jeszcze rzadziej, czyli raz lub 2 razy w miesiącu. Zawsze ustalamy z Klientem to co jest niezbędne i te ustalenia są wdrażane. Oczywiście z czasem możemy modyfikować zakres prac albo go rozszerzając albo go zmniejszając. Istnieje również możliwość, aby zakres był dynamiczny na przykład inne częstotliwości sprzątania są w lecie i na wiosnę a inne mogą być na jesień i zimę.
W ramach realizacji usług porządkowych, oprócz sprzątania samego w sobie, oferujemy również usługi dodatkowe takie jak: czyszczenie wykładzin, mycie okien, pielęgnacja terenów zielonych czy też zimowe dbanie o chodniki, parkingi, drogi. Skupiamy się na potrzebach Klienta. Jeśli jest jakaś to staramy się ją zrealizować nawet jeśli nie jest ona bezpośrednio związana ze sprzątaniem. Dla Klientów wykonujemy na przykład zakupy, dbając o to, aby to co jest potrzebne znalazło się na terenie biura w odpowiednim czasie, możemy zająć się prowadzeniem recepcji, portierni. Jeśli sami nie jesteśmy w stanie czegoś zrealizować, to mamy możliwość zakupić usługę zewnętrzną dla naszego Klienta. Dla jednego z naszych Klientów wynajęliśmy ekipę remontową, która wykonała prace remontowe a my za nie zapłaciliśmy. Na koniec wystawiliśmy refakturę.
Każdorazowo przed przystąpieniem do realizacji usług sprzątania biura odbywa się pewien kilkuetapowy proces. Pierwszym elementem tego procesu jest określenie zakresu prac, indywidualnych potrzeb Klienta, poznanie specyfiki sprzątanego biura. Pewne rzeczy da się ustalić telefonicznie, ale czasami niezbędne jest przeprowadzenie wizji lokalnej, zwłaszcza gdy mamy do czynienia z obiektami powyżej 500m2. Ważne jest poznanie również dokładnej lokalizacji biura, specyfiki pracy biura, godzin w jakich może odbywać się sprzątanie oraz jakie usługi mają być realizowane jako usługi dodatkowe poza abonamentowym sprzątaniem. Drugim etapem jest wycena kosztów sprzątania biura. Na podstawie zebranych informacji obliczany jest koszt sprzątania biura. Nie mamy stawek za m2 czy stawek za jedną godzinę sprzątania. Każdorazowo wyceniamy koszt sprzątania biura indywidualnie. Aby nie było mowy o możliwości pomyłki wycena dokonywana jest zazwyczaj przez 2 niezależne osoby. Po przygotowanej wycenie Klient otrzymuje ofertę cenową. Kolejnym etapem jest podpisanie umowy sprzątanie biura oraz ustalenie terminu rozpoczęcia. Zazwyczaj termin ten jest zależny od zakończenia współpracy z wcześniejszym wykonawcą usług porządkowych. Bywa również czasami tak że usługę rozpoczynamy z dnia na dzień, jeśli z jakichś powodów biuro jest bez serwisu sprzątającego.
Kończąc niniejszy artykuł chciałbym poruszyć jeszcze jedną kwestię, po części przywołaną na samym początku. Która z usług jest tą drugą najczęściej realizowaną przez nas usługą porządkową? To właśnie czyszczenie wykładzin jest tą drugą usługą najczęściej realizowaną w Katowicach. Czyszczenie wykładzin realizujemy zarówno w ramach realizacji usług porządkowych dla firm, w których realizujemy sprzątanie abonamentowe jak i usługa ta może być realizowana jako usługa jednorazowa lub cykliczna dla Klientów, z którymi nie mamy obecnie współpracy.
Dzielnice Katowic w których realizujemy usługi porządkowe:
• Śródmieście
• Koszutka
• Osiedle Witosa
• Osiedle Tysiąclecia
• Załęże
• Dąb
• Bogucice
• Osiedle Paderewskiego – Muchowiec
• Ligota – Panewniki
• Piotrowice – Ochojec
• Kostuchna
• Murcki
• Janów – Nikiszowiec
• Szopienice – Burowiec
• Zawodzie
• Giszowiec
• Wełnowiec – Józefowiec
• Brynów – Osiedle Zgrzebnioka
• Załęska Hałda – Brynów
• Zarzecze
• Podlesie
• Dąbrówka Mała
Powrót
W ramach realizacji usług porządkowych, oprócz sprzątania samego w sobie, oferujemy również usługi dodatkowe takie jak: czyszczenie wykładzin, mycie okien, pielęgnacja terenów zielonych czy też zimowe dbanie o chodniki, parkingi, drogi. Skupiamy się na potrzebach Klienta. Jeśli jest jakaś to staramy się ją zrealizować nawet jeśli nie jest ona bezpośrednio związana ze sprzątaniem. Dla Klientów wykonujemy na przykład zakupy, dbając o to, aby to co jest potrzebne znalazło się na terenie biura w odpowiednim czasie, możemy zająć się prowadzeniem recepcji, portierni. Jeśli sami nie jesteśmy w stanie czegoś zrealizować, to mamy możliwość zakupić usługę zewnętrzną dla naszego Klienta. Dla jednego z naszych Klientów wynajęliśmy ekipę remontową, która wykonała prace remontowe a my za nie zapłaciliśmy. Na koniec wystawiliśmy refakturę.
Każdorazowo przed przystąpieniem do realizacji usług sprzątania biura odbywa się pewien kilkuetapowy proces. Pierwszym elementem tego procesu jest określenie zakresu prac, indywidualnych potrzeb Klienta, poznanie specyfiki sprzątanego biura. Pewne rzeczy da się ustalić telefonicznie, ale czasami niezbędne jest przeprowadzenie wizji lokalnej, zwłaszcza gdy mamy do czynienia z obiektami powyżej 500m2. Ważne jest poznanie również dokładnej lokalizacji biura, specyfiki pracy biura, godzin w jakich może odbywać się sprzątanie oraz jakie usługi mają być realizowane jako usługi dodatkowe poza abonamentowym sprzątaniem. Drugim etapem jest wycena kosztów sprzątania biura. Na podstawie zebranych informacji obliczany jest koszt sprzątania biura. Nie mamy stawek za m2 czy stawek za jedną godzinę sprzątania. Każdorazowo wyceniamy koszt sprzątania biura indywidualnie. Aby nie było mowy o możliwości pomyłki wycena dokonywana jest zazwyczaj przez 2 niezależne osoby. Po przygotowanej wycenie Klient otrzymuje ofertę cenową. Kolejnym etapem jest podpisanie umowy sprzątanie biura oraz ustalenie terminu rozpoczęcia. Zazwyczaj termin ten jest zależny od zakończenia współpracy z wcześniejszym wykonawcą usług porządkowych. Bywa również czasami tak że usługę rozpoczynamy z dnia na dzień, jeśli z jakichś powodów biuro jest bez serwisu sprzątającego.
Kończąc niniejszy artykuł chciałbym poruszyć jeszcze jedną kwestię, po części przywołaną na samym początku. Która z usług jest tą drugą najczęściej realizowaną przez nas usługą porządkową? To właśnie czyszczenie wykładzin jest tą drugą usługą najczęściej realizowaną w Katowicach. Czyszczenie wykładzin realizujemy zarówno w ramach realizacji usług porządkowych dla firm, w których realizujemy sprzątanie abonamentowe jak i usługa ta może być realizowana jako usługa jednorazowa lub cykliczna dla Klientów, z którymi nie mamy obecnie współpracy.
Dzielnice Katowic w których realizujemy usługi porządkowe:
• Śródmieście
• Koszutka
• Osiedle Witosa
• Osiedle Tysiąclecia
• Załęże
• Dąb
• Bogucice
• Osiedle Paderewskiego – Muchowiec
• Ligota – Panewniki
• Piotrowice – Ochojec
• Kostuchna
• Murcki
• Janów – Nikiszowiec
• Szopienice – Burowiec
• Zawodzie
• Giszowiec
• Wełnowiec – Józefowiec
• Brynów – Osiedle Zgrzebnioka
• Załęska Hałda – Brynów
• Zarzecze
• Podlesie
• Dąbrówka Mała