Sprzątanie biura - standardowy zakres prac porządkowych.

2024.05.06

Sprzątanie pomieszczeń biurowych to określony zakres czynności, które wykonuje się z ustaloną częstotliwością. Konstruowanie optymalnego zakresu pracy to proces, który zawsze rozpoczyna się od rozmowy. Bardzo ważne jest określenie specyfiki biura, oczekiwań Klienta oraz tego jak on sobie wyobraża naszą współpracę.

By móc doradzić, zasugerować rozwiązania idealne dla danej przestrzeni należy umówić się na tzw. wizję lokalną. Rozmowa i obecność w biurze, obejrzenie pomieszczeń, rodzajów powierzchni i całej reszty ważnych niuansów daje nam pełny obraz, na podstawie którego możemy przedstawić konkretną ofertę wraz z zakresem prac.



Na podstawie ponad 25 letniego doświadczenia możemy określić standardowy zakres czynności, który jest realizowany przez naszą firmę w większości biur na terenie Krakowa i Katowic. Poniżej przedstawione zostaną czynności bazowe, bez których trudno byłoby w ogóle uznać biura za faktycznie posprzątane.



Dla celów porządkowych dzielimy czynności wg funkcjonalności pomieszczeń, tj. sprzątanie pomieszczeń biurowych, sprzątanie łazienek/wc, sprzątanie kuchni. Te trzy rodzaje pomieszczeń występują w większości biur i dlatego na tym obszarze skupię swoją i Państwa uwagę.



 



1. Sprzątanie pomieszczeń biurowych (pokoje biurowe, przestrzenie typu open space, sale konferencyjne)



- wycieranie kurzu z biurek oraz innych mebli biurowych,



- wycieranie kurzu z parapetów i innych powierzchni,



- usuwanie odcisków palców z drzwi, framug, kontaktów, włączników światła,



- opróżnianie pojemników na śmieci wraz z wymianą worków,



- mycie pojemników na śmieci,



- mycie podłóg pokrytych wykładziną zmywalną,



- odkurzanie podłóg pokrytych wykładziną dywanową/ tekstylną,



- odkurzanie tapicerki meblowej, tj. krzesła, fotele, sofy,



- mycie zmywalnych elementów tapicerki meblowej,



- mycie przeszkleń wewnętrznych,



- mycie okien,



- odkurzanie/ mycie lamp,



- maszynowe czyszczenie wykładzin.



 



2. Sprzątanie łazienek/wc



- mycie umywalek i armatury,



- mycie i dezynfekcja sanitariatów,



- mycie podłóg,



- mycie luster, kontaktów, włączników światła,



- opróżnianie koszy na śmieci i wymiana worków,



- mycie koszy na śmieci,



- uzupełnianie materiałów higienicznych,



- mycie dozowników na materiały higieniczne,



- mycie płytek ściennych,



- mycie drzwi.



 



3. Sprzątanie kuchni/aneksów kuchennych



- mycie stołów, blatów, krzeseł,



- mycie zlewów, armatury,



- mycie sprzętów AGD, tj. mikrofalówki, ekspresu, lodówki,



- opróżnianie koszy na śmieci i wymiana worków,



- mycie koszy na śmieci,



- utrzymanie w czystości szafek kuchennych,



- obsługa zmywarki,



- odkurzanie i mycie podłóg,



- mycie drzwi,



- mycie przeszkleń wewnętrznych i okien.



 



Harmonogram wykonywania ww. czynności zależy od częstotliwości sprzątania biura. Po konsultacjach z Klientem ustalamy konkretną konfigurację i tworzymy konkretny plan sprzątania biura.  Powyższa lista nie wyczerpuje oczywiście całego zakresu, który można zaproponować realizując usługi porządkowe. Moim celem było przedstawienie prac, które znajdują się w większości naszych propozycji i określane są jako standardowy zakres prac. 



Usługi porządkowe w biurach wykonujemy w takich miejscowościach jak Kraków, Katowice, Nowy Sącz oraz pozostałych miastach województwa małopolskiego oraz śląskiego. W celu dokonania wyceny kosztów sprzątania biura prosimy o kontakt mailowy lub telefoniczny.

Powrót
Ta strona wykorzystuje pliki typu cookie. Jeżeli nie wyrażasz zgody na ich zapisywanie, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Zamknij